#13968: "Bug in Yellow-power"
Hvad handler denne rapport om?
Hvad skete der? Vær venlig og vælg nedenunder
Hvad skete der? Vær venlig og vælg nedenunder
Vær sød at undersøge, om der allerede er sendt en besked om emnet
Hvis ja, venligst STEM for denne rapport. Rapporter med flest stemmer er dem der får PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljeret beskrivelse
-
• Venligst kopier/indsæt fejlmeddelelsen du ser på din skærm, hvis der er en.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• Venligst forklar hvad du ønsker at gøre, hvad du gjorde og hvad der skete
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Venligst kopier/indsæt tekst vist på engelsk i stedet for dit sprog. Hvis du har et skærmbillede af denne fejl (god øvelse), kan du bruge Imgur.com til at uploade den og kopiere/indsætte linket her.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• er der adgang til denne tekst i oversættelsessystem? Hvis ja, er det blevet oversat inden for 24 timer?
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Forklar venligst dit forslag præcist og sammenfattende, så det er så let som muligt at forstå, hvad du mener.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Hvad blev der vist på skærmen, da du blev blokeret (Blank skærm? Noget af spilbrugerfladen? Fejlmeddelelse?)
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Hvilken del af reglerne blev ikke respekteret ved BGA-tilpasningen
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• Er regel-brudddet synligt i e
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Hvad var den spilhandling du ønskede at udføre?
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• Hvad forsøgte du at gøre for at udløse denne spilhandling?
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
-
• Hvad skete der, da du forsøgre at gøre dette (fejlmeddelelse, meddelelsesstatusbjælke, ...)?
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• I hvilket stadie af spillet opstod problemet (hvad var den daværende spilinstruktion)?
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• Hvad skete der, da du forsøgte at udføre denne spilhandling (fejlmeddelelse, meddelelsesstatusbjælke, ...)?
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Venligst beskriv display problemet. Hvis du har et skærmbillede af denne fejl (god øvelse), kan du bruge Imgur.com til at uploade den og kopiere/indsætte linket her.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Venligst kopier/indsæt tekst vist på engelsk i stedet for dit sprog. Hvis du har et skærmbillede af denne fejl (god øvelse), kan du bruge Imgur.com til at uploade den og kopiere/indsætte linket her.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
-
• er der adgang til denne tekst i oversættelsessystem? Hvis ja, er det blevet oversat inden for 24 timer?
In move 150, Curling uses the yellow power on a non-free Bubblee. (Takes a green, when a red is stading on top of it.)
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
-
• Forklar venligst dit forslag præcist og sammenfattende, så det er så let som muligt at forstå, hvad du mener.
When a yellow-combo has been made, you may use the yellow power: "The player may place one of their free Bubblees in their Score Area. (A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it.)"
• Hvilken browser bruger du?
Google Chrome v78
Rapporthistorik
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
boardgamearena.com/gamereview?table=517183363 Move#129
"Purple power: Luca1981 sends an uncovered Bubblee to the opposing Planet"
The game allowed the wrong bubblee to be sent. The player sent the second-to-top (green) bubblee, which was covered by another (yellow) bubblee.
The bug can affect both yellow and purple powers, when a column is temporarily overfilled until a player sends a bubblee away (to their score area, or to their opponent's planet). The rules allow the player to choose any "free"/"uncovered" bubblee to send. The rules state that "A Bubblee is considered free if no Bubblee stands on top of it." The player *should* be able to send the topmost bubblee, which is temporarily overflowing from their planet. Instead, the BGA implementation lets them send the bubblee from the topmost of the four positions in the 4x5 planet grid, even though that bubblee is covered by the newly-fallen bubblee.
This bug has been reported previously, without any action/fix.
Tilføj noget til denne rapport
- Et andet bord-ID / træk ID
- Løste F5 problemet?
- Skete problemet flere gange? Hver gang? Tilfældigt?
- Hvis du har et skærmbillede af denne fejl (god øvelse), kan du bruge Imgur.com til at uploade den og kopiere/indsætte linket her.
